دانلود تحقیق مفاهيم و روش‌ها NLP
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

فایل ورد قابل ویرایش

 

مفاهيم و روش‌ها NLP

NLP مبتني بر اين ايده است كه حواس پنجگانه ما تنها قادر به درك بخش كوچكي از جهان خواهد بود. چشم‌انداز ما از جهان توسط تجربه، عقايد، ارزش‌ها و فرضيات پالايش شده‌است. كردار و احساس ما برپايه ادراك ما نسبت به جهان است نه از جهان واقعي. NLP هر كدام از اين ادراك شخصي را يك «نقشه» از جهان مي‌نامد. NLP نحوه عملكرد فكر-جسم «اعصاب» و آنچه كه مي‌گوئيم «زبان» و تعامل آنها با يكديگر بمنظور فهم ادراك ما از جهان يا نقشه‌ها «برنامه‌ريزي» را آموزش مي‌دهد. نقشه هر شخص از جهان هستي، احساسات و رفتار وي را تعيين مي‌كند. بنابراين نقشه‌هاي ناقص و غيرواقعي مي‌توانند انتخابات را محدود و موجب بروز مشكلات گردد.

دانلود تحقیق مفاهيم و روش‌ها NLP

NLP رويكردي جهت ارتقاء فردي و درك «نقشه» يا جهان دروني انسانهاست كه تشخيص مي‌دهد اين نقشه سودمند بوده يا خير و الگوهاي مخرب تفكر را كه موجب بوجود آمدن نقشه‌هاي ناقص و ضعيف از جهان هستي مي‌گردند را شناسايي نموده، آنها را تغيير داده و با الگوهايي كه سودمندي بيشتري دارند جايگزين مي‌نمايد. همچنين راه ديگري بمنظور تغيير نقشه‌هاي دروني از جهان بمنظور افزايش انعطاف‌پذيري رفتاري وجود دارد. 

NLP به شما مي‌آموزد كه زبان و رفتار داراي ساختاري قوي هستند كه اين ساختار مي‌تواند به نسخه‌هاي زيادي، مدل يا الگوبرداري شود. با استفاده از NLP يك شخص مي‌تواند موفق‌ترين بخش از رفتارهاي خود يا افراد ديگر را بمنظور باز‌سازي عقايد و رفتار خود جهت تقويت نقاط ضعف احتمالي خود مدل نمايد. اگر شخصي در برخي از فعاليت‌ها برتري دارد فرد مي‌تواند بياموزد كه چگونه آن رفتار خاص را با تمام جزئيات مهم آن بمنظور ارتقاء رفتاري خود الگوبرداري نمايد. بنيان‌گذاران علم NLP بندلر و گريندر، با تحليل جزئيات شروع كردند و سپس بررسي كردند كه چه چيز روان‌درماني با NLP را از ساير روش‌هاي روان‌درماني متمايز مي‌سازد. الگوهاي ارائه شده در راستاي برقراري ارتباطات عمومي بهتر و تغييرات اثربخش مي‌باشند. مدل‌هاي اصلي ارائه شده در NLP ، مدل‌هاي Milton Erickson (در زمينه هيپنوتراپي)، Virginia Satir (در زمينه خانواده درماني) و Fritz Perls (در زمينه گشتالت درماني) مي‌باشند. NLP شامل تكنيك‌هاي فراواني نظير تكنيك‌هاي هيپنوتيزمي است كه ادعا مي‌كند مي‌تواند بر نحوه تفكر افراد تأثير گذارده و آنها را تغيير دهد. NLP يك پارادايم منتخب است كه عموماً بعنوان يك جعبه ابزار از آن ياد شده‌است و موارد مهم حوزه‌هاي ديگر را به عاريه گرفته‌است و مجموعه‌اي از پيش‌فرض‌ها و تكنيك‌ها را جهت ارتقاء فردي فراهم نموده‌است. 


لینک دانلود:

دانلود تحقیق مفاهيم و روش‌ها NLP

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی